Zaměstnanci a organizační struktura

Organizační struktura Kanceláře veřejného ochránce práv a ochránce práv dětí (dále i jen „Kancelář“) je upravena organizačním řádem. V čele Kanceláře je vedoucí, který svou činnost vykonává podle pokynů veřejného ochránce práv. 

Kancelář se člení na tyto organizační útvary: Vedoucí Kanceláře, odbor právní podpory, komunikace a mezinárodní spolupráce, právní sekci, odbor administrativních a spisových služeb, odbor vnitřní správy a odbor personální.

Vedoucímu Kanceláře jsou přímo podřízeny:

  • sekretariát vedoucího Kanceláře a
  • útvar interního auditu.

Právní sekce se dále člení na:

  • sekretariát právní sekce,
  • odbor strategií, metodik a koordinace, který se dále člení na oddělení výzkumu a oddělení metodiky a analýz,
  • odbor ochrany práv dětí, který se dále člení na oddělení sociálně-právní ochrany dětí a školství a oddělení sledování práv dětí,
  • odbor stavebního řádu a životního prostředí,
  • odbor veřejného pořádku, zdravotnictví a práce,
  • odbor dohledu nad omezováním osobní svobody,
  • odbor sociálního zabezpečení,
  • odbor rovného zacházení,
  • odbor justice, migrace a financí,
  • odbor ochrany práv osob se zdravotním postižením

Odbor administrativních a spisových služeb se dále člení na:

  • oddělení administrativních služeb a
  • oddělení spisových služeb.

Odbor vnitřní správy se dále člení na:

  • oddělení ekonomické,
  • oddělení informatiky a IT,
  • samostatný referát správy budovy a
  • samostatný referát dopravy.

Součástí  odboru personálního je samostatný referát dětské skupiny.

Organizační schéma s účinností od 1. 7. 2025