Pomáháme bez rozdílu
Vyhledávání
 
informační linka
+420 542 542 888

Elektronický zpravodaj

Pro přihlášení k odběru našeho elektronického zpravodaje zadejte svůj email.

Aktuálně > Tiskové zprávy 2016 > Zjišťujeme zkušenosti s mimosoudním řešením spotřebitelských sporů

Zjišťujeme zkušenosti s mimosoudním řešením spotřebitelských sporů

7. listopadu 2016

Zítra se v rámci kulatého stolu setkáme se zástupci subjektů, které mimosoudně řeší spotřebitelské spory (např. Finanční arbitr, ČTÚ, ČOI, Sdružení českých spotřebitelů, ERÚ aj.). Chceme zjistit, jaké jsou zkušenosti z praxe po prvním půlroce, kdy je možné spotřebitelské spory řešit i mimosoudně.

Dne 1. 2. 2016 nabyla účinnosti dlouho očekávaná právní úprava mimosoudního řešení sporů (tzv. ADR, z angl. Alternative Dispute Resolution). Ta v některých oblastech zcela nově umožňuje spotřebitelům řešit své spory s prodávajícími, týkající se kupní smlouvy nebo smlouvy o poskytování služeb, mimo soudní síň. Považujeme to za významný krok správným směrem. Zkušenosti z podnětů, s nimiž se lidé na ochránce obraceli, totiž potvrzovaly, že většina spotřebitelů se ani s oprávněnými nároky na soud neobrátí (z důvodu délky řízení, finančních nákladů atd.). Chyběla jim pak možnost domoci se spravedlnosti. Tu nyní mají v podobě mimosoudního řešení spotřebitelských sporů.

Ke kulatému stolu dorazí do Kanceláře veřejného ochránce práv zástupci subjektů, které jsou zapojeny do systému mimosoudního řešení sporů. Diskutovat budou o svých zkušenostech s fungováním mimosoudního řešení spotřebitelských sporů a o případných problémech, s nimiž se setkali a které bude třeba v budoucnu řešit, aby byl tento systém skutečně efektivní, jednoduchou, rychlou a levnou alternativou pro řešení spotřebitelských sporů. Zajímá nás, jak často v uplynulém půl roce spotřebitelské spory řešili a zaměříme se i na to, jak je naplňována povinnost podnikatelů (prodejců) informovat spotřebitele o možnosti řešit případný spor mimosoudně. Cenné budou i zkušenosti dohledových orgánů, které na tuto informační povinnost dohlížejí, a jejich názor na obecnou míru informovanosti veřejnosti o tom, že spotřebitelské spory mohou řešit i mimosoudní cestou.

O poznatcích z kulatého stolu budeme následně informovat v samostatné tiskové zprávě. 

Sdílet stránku 
Blind Friendly Web – přístupnost webových stránek pro nevidomé a slabozraké blind friendly web
vyrobila Omega Design
Tisk  -  Mapa webu  -  O webu  -  Kontakty  -  Přístupnost webu  -  RSS - Tiskové zprávy  -   RSS - Aktuality z detencí
© Kancelář veřejného ochránce práv