AKTUÁLNĚ: Kvůli COVID-19 je vstup veřejnosti do Kanceláře veřejného ochránce práv možný v pondělí a ve středu v 8:00 – 16:00

Zveřejněno Tisková zpráva

Ombudsman Stanislav Křeček se obrátil na ministra dopravy Karla Havlíčka ve věci plateb za elektronické dálniční známky

Na ombudsmana se obracejí lidé, kteří zadali do systému na elektronické dálniční známky nesprávnou registrační značku vozidla a svou chybu si uvědomili až po zaplacení. V současnosti není vždy možné získat za takovou platbu peníze zpět, ani zpětně opravit zadanou registrační značku. Systém umožňuje zadat dokonce i registrační značky v nesprávném formátu. Ombudsman Stanislav Křeček se proto v této věci obrátil na ministra dopravy Karla Havlíčka s žádostí o nápravu.

Lze pochopit, že případná oprava ani vrácení peněz nejsou možné ve chvíli, kdy je zadána registrační značka existujícího vozidla. V takovém případě je na tom, kdo nesprávnou značku zadal a zaplatil, aby se spojil s vlastníkem onoho vozidla a pokusili se situaci vyřešit.  

“Jinou situací však je, kdy je zadána neexistující registrační značka. V takovém případě dle mého názoru nemůže docházet k obcházení systému dálničních známek a dotyčnému by měl být zaplacený obnos vrácen, nebo umožněna oprava zadaných údajů, a to bez časového limitu. Současný systém to však dle zkušeností uživatelů neumožňuje,” vysvětluje ombudsman.  

“Kromě toho však systém e-dálnice umožňuje zadat zjevně chybné registrační značky, protože uživatele pustí dál a nechá ho zaplatit. Domnívám, že systém by mohl zákazníky na zadání registrační značky v chybném formátu upozornit. V optimálním případě by byl systém přímo propojen s registrem vozidel a na zadání neprovozované registrační značky by upozornil,” říká k případu Stanislav Křeček.  

Ombudsman v dopise požádal ministra dopravy o vyjádření k současným pravidlům vracení peněz a opravy zadaných údajů při chybném zadání registrační značky a vyzval ho k vyřešení popsaných problémů.

Vytisknout

Zpět na aktuality