AKTUÁLNĚ: POZOR: Vstup veřejnosti do prostor Kanceláře veřejného ochránce práv za účelem osobního podání podnětu do protokolu je i v současné době možný každý pracovní den od 8.00 do 16.00. Doporučujeme však upřednostnit podání podnětu e-mailem, poštou nebo datovou schránkou.

Zveřejněno Nabídka práce

Chcete pracovat jako právnička nebo právník v Kanceláři veřejného ochránce práv?

V Kanceláři veřejného ochránce práv usilujeme dlouhodobě o dobrou veřejnou správu a společnost bez předsudků. Snažíme se také předcházet špatnému zacházení s lidmi, kteří žijí v institucích nebo jsou vyhošťovaní. Monitorujeme práva osob se zdravotním postižením a pomáháme cizincům-občanům Evropské unie, kteří žijí nebo pracují v České republice.
Jsme férový zaměstnavatel a rádi mezi nás přijmeme nové kolegy a kolegyně přicházející z různých skupin společnosti bez ohledu na věk, pohlaví, zdravotní stav, rasu, národnost, sexuální orientaci, náboženské vyznání, víru a světový názor. Rozmanitost na pracovišti je pro nás důležitá.

Hledáme kolegy a kolegyně do těchto tří týmů:

Rodina, zdravotnictví a práce

  • Vyřizování individuálních podnětů z oblasti rodinně-právní: agenda sociálně-právní ochrany dětí, náhradní rodinné péče, ústavní výchovy.
  • Odborná příprava podkladů pro veřejného ochránce práv a zástupkyni veřejného ochránce práv.
  • Zpracování připomínek k právním předpisům.
  • Zpracování systémových témat a doporučení.
  • Vedení odborných seminářů pro pracovníky veřejné správy a neziskové organizace.
  • Reprezentace Kanceláře veřejného ochránce práv na národní i mezinárodní úrovni.

Ochrana práv osob se zdravotním postižením

  • Systematické sledování plnění Úmluvy o právech osob se zdravotním postižením a spolupráce s Výborem OSN.
  • Provádění výzkumů a výzkumných šetření zaměřených na problematiku práv lidí s postižením, formulace doporučení ke zlepšení případných systémových nedostatků.
  • Provádění návštěv zařízení, při kterých zjišťujeme, jaké podmínky pro život mají lidé s postižením žijící v různých institucích.
  • Zpracovávání připomínek k právním předpisům, příprava podkladů pro zprávy a stanoviska veřejného ochránce práv a jeho zástupkyně.
  • Spolupráce s neziskovými organizacemi hájící práva lidí s postižením a poradním orgánem ombudsmana.
  • Reprezentace Kanceláře veřejného ochránce práv na národní i mezinárodní úrovni.

Veřejný pořádek a místní správa

  • Vyřizování individuálních podnětů z oblasti ochrany spotřebitele.
  • Odborná příprava podkladů pro veřejného ochránce práv.
  • Zpracování připomínek k právním předpisům.
  • Zpracování systémových témat a doporučení.
  • Vedení odborných seminářů pro pracovníky veřejné správy i laickou veřejnost.
  • Reprezentace Kanceláře veřejného ochránce práv na národní i mezinárodní úrovni.

Pro výkon práce na všech třech pozicích požadujeme:

  • Ukončené vysokoškolské vzdělání v oboru právo (Mgr.).
  • Výbornou znalost češtiny, schopnost stručně, jasně a srozumitelně psát a hovořit.
  • Aktivní znalost světového jazyka slovem i písmem (preference anglického jazyka), znalost dalšího světového jazyka je výhodou.
  • Schopnost analytické a koncepční práce.
  • Komunikační a prezentační dovednosti.
  • Otevřenost, zájem o nové věci, aktivní a inovativní přístup, flexibilitu a týmového ducha.
  • Oceníme praxi v dané oblasti práva.

Pro práci v týmu rodiny, zdravotnictví a práce:

  • Dobrou znalost mezinárodních úmluv a dokumentů OSN, Rady Evropy, Evropské unie v dané oblasti včetně judikatury ESLP a SD EU,
  • Hlubší znalost jiného společenskovědního oboru (například sociologie, psychologie, sociální práce, pedagogiky) je výhodou.

Pro práci v týmu ochrany práv osob se zdravotním postižením:

  • Dobrou znalost mezinárodních úmluv a dokumentů OSN, Rady Evropy, Evropské unie v dané oblasti včetně judikatury ESLP a SD EU,
  • Hlubší znalosti jiného společenskovědního oboru (například sociologie, psychologie, sociální práce, speciální pedagogiky, ekonomie) je výhodou.

Pro práci v týmu veřejného pořádku a místní správy:

  • Dobrou znalost souvisejících právních předpisů z oblasti spotřebitelského práva a obecný přehled v této oblasti.
  • Znalost zákona o ochraně spotřebitele a související občanskoprávní úpravy, zákona o elektronických komunikacích, ev. energetického zákona a souvisejících právních předpisů.
  • Dobrou znalost správního řádu a kontrolního řádu.

 

Našim zaměstnankyním a zaměstnancům nabízíme:

  • Platové ohodnocení dle nařízení č. 341/2017 Sb., zařazení do 14. platové třídy, po zapracování přiznání osobního příplatku, za nadstandardní úkoly možnost kvartální odměny.
  • Stálý odborný růst (účast na domácích i zahraničních konferencích a stážích).
  • Možnost udržovací výuky cizích jazyků zdarma (AJ, NJ, FJ, český znakový jazyk).
  • Smlouvu na dobu určitou.
  • Pružnou pracovní dobu.
  • Možnost práce z domova v rozsahu 58 dní ročně.
  • Možnost práce na zkrácený úvazek.
  • 5 týdnů dovolené ročně.
  • 5 dnů zdravotního volna ročně (7 dnů pro lidi starší 50 let a pro osoby se zdravotním postižením).
  • A řadu dalších možností pro sladění pracovního a soukromého života.

 

Jestli se k nám chcete připojit, napište nám do 19. listopadu 2021 na adresu lzicarova@ochrance.cz. Napište, o kterou pozici máte zájem, vysvětlete, proč s námi chcete spolupracovat, a připojte Váš strukturovaný životopis.

Požadavky máme náročné, ale nebojte se přihlásit. Pokud máte ochotu se učit, rádi vám pomůžeme.

Maximálně vyjdeme vstříc i Vašim případným specifickým potřebám například v souvislosti s postižením.

Nabízená pozice je vhodná pro zkušené právničky a právníky i pro absolventky a  absolventy.

Pokud ve výběrovém řízení uspějete, na termínu nástupu se můžeme domluvit podle vzájemných možností a potřeb.

Vytisknout

Zpět na aktuality