Pomáháme bez rozdílu
Vyhledávání
 
informační linka
+420 542 542 888

Elektronický zpravodaj

Pro přihlášení k odběru našeho elektronického zpravodaje zadejte svůj email.

Aktuálně > Tiskové zprávy 2011 > Seriál ČT „Ochránce“ – 13. díl: Zdravotní péče

Seriál ČT „Ochránce“ – 13. díl: Zdravotní péče

27. listopadu 2011

S nespravedlností se můžete setkat v nemocnicích nebo u zdravotních pojišťoven. Stížnosti na ně řeší i ombudsman. Dívejte se na 13. díl seriálu Ochránce na ČT2 v úterý 29. 11. v 17:20 nebo ve středu 30. 11. v 9:35 hod.

Přestože se ochránce nemůže zabývat otázkou kvality a přiměřenosti poskytnuté lékařské péče, může pomoci v komunikaci s pojišťovnou či se zřizovatelem zdravotnického zařízení, pokud se dostatečně nezabývají stížností klienta či pacienta.

Karel Popp se po složitých životních peripetiích ocitl téměř až na dně společnosti. Před více než pěti lety podstoupil operaci kyčelního kloubu. Při ní ale došlo k nečekané zdravotní komplikaci. A úředně zdravotnické martyrium mohlo začít. K léčbě a zdravotnímu stavu byla zpracována odborná stanoviska, ale pan Popp s vyřízením své stížnosti nebyl spokojený. Ukázalo se, že závěry úřadů nezohlednily odborná stanoviska a nesprávně vyhodnotily podklady.

Jiřímu Köllnerovi v dubnu 2007 na ulici zkolabovala dcera. I přes rychlý převoz do nemocnice o necelý týden později zemřela. Příčinu smrti vidí její otec v nedostatečné nemocniční péči. A pochybení lékařů se snažil dokázat i s pomocí Kanceláře veřejného ochránce práv. Zástupkyně ombudsmana konstatovala, že úřady se stížnostmi pana Köllnera zabývaly nedostatečně a vyřídily je neúplně, aniž by se k některým otázkám vyjádřily. Nevyrovnaly se s některými nejasnostmi a nedokázaly srozumitelně a přesvědčivě vysvětlit svá rozhodnutí.

Stížnost na zdravotní pojišťovnu podala Jarmila Fialová, jejíž syn trpí vážnou psychickou poruchou – paranoidní schizofrenií. Ačkoli je nemocný v podstatě od narození, pojišťovna po něm před třemi lety začala vymáhat pojistné s tím, že není osobou, za kterou pojistné platí stát. Po zásahu zástupkyně ombudsmana si pojišťovna ověřila u České správy sociálního zabezpečení rozhodnutí o přiznání invalidního důchodu, zastavila vymáhání plateb a vrátila panu Fialovi částku, kterou už zaplatil.

Sdílet stránku 
Blind Friendly Web – přístupnost webových stránek pro nevidomé a slabozraké blind friendly web
vyrobila Omega Design
Tisk  -  Mapa webu  -  O webu  -  Kontakty  -   Přístupnost webu
© Kancelář veřejného ochránce práv